Gambar Bayi Baru Lahir dari Tracy Raver


Pada ibu² mengandung atau sesapa yang kenal mana² bakal ibu baru, ada seorang photographer dari Bandar Omaha, Nebraska, mempunyai seni merakam newborns yang best. Tracy Raver, mempunyai idea baru tentang newborn photography seperti bayi menongkat dagu sambil tersenyum, dibalut dengan kain dan kemudian digantung (kalau kat Malaysia, memang tak dapat lahhhhh~), buh dalam basket full of furs, etc.

Aku pernah shoot newborns, dan aku admit, ianya memerlukan kesabaran di tahap gaban dan memerlukan pengetahuan dalam mengendalikan bayi. Selain dari kena air kecil mereka, menangis adalah salah satu lagi faktor anda perlu bersabar tahap gaban.

Untuk lebih mudah, pastikan anda mula shoot pada mereka berumur 1 hari pertama sehingga 14 hari. Masa ni, tubuh mereka masih lagi boleh di"pose"kan dan tidak melawan, selepas jangkamasa tu,  mereka akan mula berinteraksi kepada sekeliling dan badan mereka sudah mula "aktif". Itu yang aku baca sebelum nak shoot newborns lah. Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh la ikut workshop diorang atau, ajak Tracy Raver ngeteh.

Jom layan gambar² Tracy Raver.










Rasa nak picit² je!!!!!! Eh, kalau nak tengok lagi gambar² Tracy Raver sila klik kat sini.
Untuk link Flickr dia, klik sini.

( thanks a lot to Tracy Raver for the permission! )

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...